lørdag 16. juli 2011

Kjøkkenet


Slik så kjøkkenet ut da vi tok over huset. De opprinnelige møblene er på plass og i tillegg er det lagerplass for andre stoler. Huset er plaget med innbrudd og vinduet er derfor spikret igjenn.



Fra det som senere blir TV-stua kan vi se inn på kjøkkenet. Her ser vi den gamle kjøkkenbenken. Jeg misstenker at den tidligere var disk i butikken i den gamle sjøbua.



Taket trengte en vask etter mange års matlaging uten ventilator. Før og etter...



Jeg begynner å skrape maling av veggene. Tror det totalt var syv lag. Her skraper jeg meg ned til to farver som jeg synes virker interessange. Den brunlilla til høyre er den opprinnelige fargen.



Jeg setter meg ned og studerer fargene på avstand. Er det noen av disse fargene vi kan bruke?



Å skrape bort gammel maling er hardt arbeid og tar mye tid, men vi ser fremskritt:) Mamma er kjempeflink til å hjelpe meg, og da går det mye lettere.



Her var det tidligere en utslagsvask. Det har resultert i rottent gulv. Dette måtte fjernes. Det tok en stund før vi faktisk fikk bort vannkranen. Vi bare la ned rørene og kranen (de hvite rørene du ser på bildet). Dette resulterte i mange vannuhell fra min side... Typisk meg.



Her er svigerfar ferdig med å legge nytt gulv:)



Det ble til at vi brukte opp igjenn den opprinnelige fargen. Dette har vi ikke angret på. Her har vi begynt å få på ny maling. Å male er egentlig ganske kjedelig men samtidig veldig morsomt da vi ser store endringer på kort tid:)



Endelig kan vi begynne å montere kjøkkenet. Svigerfar har tettet igjenn en dør ut. Siden vi skal ha et kjøleskap forran "arret" trenger vi ikke flikke noe særlig på det. Innredningen er fra Ikea men hjørnemodulen er fra Drømmekjøkkenet i Julsundveien.



Gulvet er nymalt og vi beskytter det med gamle ulltepper.



Ikeamodulene egner seg fint som utgangspunkt til egene kreasjoner. Her er jeg i gang med å lage egene deler for å få en mer helhet i "fremskapet" jeg er i ferd med å lage.



Kjøkkenet begynner å komme på plass.



"Fremskapet" mitt begynner å bli ferdig og er blitt tatt i bruk. Dekoren på sidene og buen i midten har jeg laget selv. Den flotte listen på toppen er fra Deco Systems. Trenger litt mer spakling og maling i skjøten på den.

Jeg mangler bilder fra ferdig resultat. Men dette vil komme når jeg tilfeldigvis har en dag der kjøkkenet er ryddig og jeg kommer på å ta bilde:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar